درس کده

مطالب درسی در سایت درس کده

درس کده

مطالب درسی در سایت درس کده

سلام وخیر مقدم به همه دوستان


دراین سایت مطالبی نظیر انشا و نمونه سوالات درسی قرار می گیرد و امید واریم شما هم مارا دنبال کنید

لطفا از مطالبی که در سایت قرار می دهیم استفاده کنید

......................................

با تشک__________ر

(سید علی حسینی)

طبقه بندی موضوعی
يكشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱ ق.ظ

انشا درباره ایدز

انشا درباره ایدز

ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) بیماری است که با HIV (ویروس خودایمن انسانی) ایجاد می‌شود. این بیماری مشکل‌سازی برای سیستم‌ایمنی است زیرا ویروس به سلول‌های سیستم‌ایمنی بدن آسیب می‌زند. به ویژه داخل سلول‌های T کمک‌کننده تکثیر شده و طی این فرایند آنها را از بین می‌برند. بدون سلول‌های T کمک‌کننده برای هماهنگ‌کردن همه چیز، سیستم‌ایمنی در نهایت فرو ریخته و قربانی بخاطر یک نوع عفونت دیگر که سیستم‌ایمنی به طور معمول می‌توانست با آن مقابله کند، می‌میرد.گاهی‌اوقات سیستم‌ایمنی بدن شما نمی‌تواند به خودی خود به اندازه کافی سریع فعال شود تا بتوند بر سرعت تکثیر یک نوع باکتری خاص غلبه کند یا اینکه باکتری آنقدر سریع سمی تولید می‌کند که قبل از اینکه سیستم‌ایمنی بتواند باکتری را از بین ببرد، آسیب دائمی ایجاد می‌کند. در این موارد، خوب است که با کشتن باکتری آسیب‌رسان، به سیستم‌ایمنی کمک کنیم.

آنتی‌بیوتیک‌ها درمورد عفونت‌های باکتریایی عمل می‌کنند. آنها موادشیمیایی هستند که سلول‌های باکتری را کشته ولی بر سلول‌های تشکیل‌دهنده بدن شما اثر نمی‌گذارند. بعنوان مثال، بسیری آنتی‌بیوتیک‌ها تشکیلات داخل سلول‌های باکتری که دیواره سلول‌ را می‌سازند اخلال ایجاد می‌کند. سلول‌های انسانی حاوی این تشکیلات نیستند به همین دلیل آسیبی به آنها نمی‌رسد. آنتی‌بیوتیک‌های مختلف روی تشکیلات مختلف باکتریایی عمل می‌کنند به همین دلیل هرکدام درمورد نوع خاصی باکتری اثربخش‌ هستند. و احتمالاً می‌دانید که ویروس‌ها چون زنده نیستند، آنتی‌بیوتیک‌ها اثری روی آنها ندارند.

یک مشکل آنتی‌بیوتیک‌ها این است که به مرور زمان اثربخشی خود را از دست می‌دهند. وقتی آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید، همه باکتری‌ها را طی یک هفته یا ۱۰ روز می‌کشد. خیلی سریع (طی یک تا دو روز) حالتان بهتر می‌شود چون آنتی‌بیوتیک اکثر باکتری‌های هدف را خیلی سریع می‌کشد. اما وقتی یک باکتری شانس زنده ماندن پیدا کند، تکثیر شده و این بیماری دوباره برخواهد گشت. آنوقت دیگر آن آنتی‌بیوتیک قبلی اثری روی آن نخواهد داشت. این مسئله یکی از مشکلات موجود در جامعه پزشکی است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی